۱۳۹۱ آبان ۲۲, دوشنبه

مرکز رسمی ازدواج موقت در تهران


سایتی با نام مرکز رسمی ازدواج موقت تهران راه اندازی شده که هدف آن معرفی کردن زنان برای ازدواج موقت یک ساعته است ! وجه مشترک زنان معرفی شده در سایت مذکور آن است که همه آنها بدون استثناء یائسه بوده اما در معرفی خود گفته اند که قیافه شان به افراد 35 تا 38 ساله می زند ! مهریه  یک ساعت آنان نیز از 40 تا 100 هزار تومان تعیین شده  و از قبل هم خط و نشان کشیده اند که چانه زنی بر سر تعیین مهریه اکیدا ممنوع می باشد . در این که زنان مطلقه نیاز به منبع درآمدی برای تامین زندگی خود دارند شکی نیست و باز در این که مسائل جنسی هم یکی از نیازهای غریزی انسان هاست و باید به طریق معقولی تامین گردد کسی حرفی ندارد اما این که زنان مذکور را علیرغم سالم و سرحال و زیبا و خوش تیپ و باربی بودن به عنوان یائسه معرفی می کنند جز کلاه شرعی گذاشتن بر سر آن ، دلیل دیگری قابل تصور نیست .
اگر چه ممکن است در جامعه ما چنین کارهایی ، تا حدودی عادی جلوه کند وحتی اگر چنین مراکزی هم راه اندازی نمی شد باز زنان زیادی پیدا می شدند که در قبال فروش یکساعته تن خود مبالغ مشابهی را دریافت کنند اما نگاهی دقیق تر به این مسئله می تواند بخشی از واقعیت های اجتماع را شفاف سازی نماید ، واقعیتی که بیش از هر چیز نابرابری های نهفته ای را در جامعه ما نمایان می سازد که در هیاهوی مسائل سیاسی و اقتصادی آن گم وگور شده است .
فقدان راهکاری مطمئن برای تامین نیاز جنسی انسان ها از سوی دست اندرکاران جامعه ، موجب گردیده تا آنان برای پاک کردن صورت مسئله ، دم دست ترین راه یعنی ازدواج را پیش پای جوانان قرار دهند و بدون توجه به شرایط روانی تشکیل زندگی و بنیان های اقتصاد خانواده ، دختر و پسر جوان و کم تجربه ای را به آغوش هم بفرستند اما دیری نمی پاید که همین زوج جوان در راهروهای دادگاه خانواده ویلان شده و مهر طلاق را در صفحه شناسنامه خویش مشاهده می کنند . زنی که عنوان « مطلقه » بر او بار شد دیگر نه مورد حمایت خانواده است و نه نهادی در این جامعه وجود دارد که علیرغم فزاینده بودن امار این افراد ، از آنان پشتیبانی مالی نماید . نتیجه این فرایند هم کاملا مشخص است : وجود مراکز رسمی و غیر رسمی ازدواج موقت برای تامین خوشگذرانی های افرادی که دستشان به دهانشان می رسد !
نکته قابل بحث این موضوع ، مشتریان ازدواج موقت چنین مراکزی است . کدام طبقه از طبقات جامعه از چنان بنیه مالی برخوردار است که می تواند برای لذت جویی یکساعته خود 100 هزار تومان هزینه نماید ؟ مهندسی که صبح تا شب در فلان شرکت آنهم با منت کشی از این و آن ، برای ماهی 500 هزار تومان زحمت می کشد یا جوان تحصیلکرده ای که با هزار سفارش و رابطه در فلان واحد دانشگاهی ساعتی 5000 تومان حق التدریس می گیرد ؟ رشد قارچ گونه مراکز پیدا و پنهان ازدواج موقت نماد بارزی از ظهور طبقه نوکیسه جامعه ای است که در سالهای اخیر در سایه برخی سیاست های اقتصادی ، فربه شده و اکنون دنبال لذت جویی های خود است و دغدغه ای به جز تامین خوشگذرانی هایش ندارد .
پ ن . علیرغم این که سایت مذکور جزء سایت های غیر مجاز نیست و به راحتی در دسترس کاربران قرار دارد اما بلاگفا لینک آن را نمی پذیرد ؟! به هر حال برای دیدن سایت می توان عنوان آن را از گوگل سرچ کرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر